وظایف حفاظت اطلاعات ارتش

کارکنان حفاظت اطلاعات ارتش باید به کارخود دراین سازمان افتخارکنند
امیر سرتیپ دکتر حبییان ریس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش ج ا ا 
  

قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران/وظایف سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران

ماده 16 - سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران سازمانی است با سلسله مراتب مستقل و متمرکز که با هماهنگی وزارت اطلاعات ماموریت و وظایف زیر را انجام می دهد: 
1 - ماموریت . 
پیشگیری ، کشف ، شناسایی و خنثی کردن فعالیت های براندازی ، جاسوسی ، خرابکاری ، موارد ایجاد نارضایتی ، نفوذ جریانات سیاسی و ایجاد اختلال در انجام ماموریت به منظور حفظ و صیانت ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها از طریق حفاظت پرسنل ، اطلاعات ، اسناد، مدارک ، اماکن ، تاسیسات ، وسایل و تجهیزات و امنیت ارتباطات با رعایت اصل 156 قانون اساسی . 
2 - وظایف . 
الف - کسب و جمع آوری اخبار و تولید، تجزیه و تحلیل و طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها. 
ب - کشف و خنثی نمودن توطئه ها و براندازی ، جاسوسی و خرابکاری . 
ج - تهیه طرح ها و دستورالعمل های حفاظتی در زمینه حفاظت اخبار، اطلاعات ، اسناد مدارک ، تاسیسات ، اماکن ، تجهیزات و پرسنل ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها و نظارت بر اجرای آنها. 
د - آموزش و ارشاد پرسنل ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها در زمینه های حفاظتی و آموزش تخصصی پرسنل سازمان حفاظت اطلاعات . 
ه - گزارش اطلاعات و اخبار امنیتی غیر نظامی واصله به وزارت اطلاعات . 
و - کشف و شناسایی فعالیت های سیاسی پرسنل و نفوذ جریانات و تشکل های سیاسی در ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها. 
ز - کشف و شناسایی موارد کم کاری و کارشکنی و تخلف در انجام ماموریت و گزارش آن به مسئولین مربوط. 
ح - مطلع نمودن فرماندهان از مواردی که برای انجام ماموریتشان ضروری بوده و در صلاحیت آنان است . 
ط - بررسی صلاحیت امنیتی پرسنل ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها. 
ی - انجام کلیه امور مربوط به صدور پروانه حمل سلاح شکاری و کمری و مهمات مربوط در سطح ارتش و وزارت دفاع و سازمانهای وابسته به آنها. 
ک - طرح ریزی و انجام عملیات فنی حفاظت اطلاعاتی و کنترل ارتباطات در سطح ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها. 
تبصره 1 - رییس سازمان حفاظت اطلاعات از بین افراد مورد تایید مقام رهبری با حکم رییس ستاد مشترک منصوب می گردد و مستقیما تحت امر مقام رهبری انجام وظیفه می نماید و عزل وی نیز با تایید مقام رهبری و حکم رییس ستاد مشترک انجام می شود. 
تبصره 2 - ارتش و وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها موظفند پشتیبانی های پرسنلی و لجستیکی مورد نیاز را در چهارچوب جداول سازمان مربوط که به تصویب فرماندهی کل می رسد، در اختیار قرار دهند. 
تبصره 3 - رییس سازمان حفاظت اطلاعات موظف است در موارد براندازی و نیز خرابکاری های مهم ، دادستان کل کشور و فرمانده کل سپاه پاسداران را سریعا در جریان قرار دهد. 
تبصره 4 - سازمان حفاظت اطلاعات موظف است موارد انحرافات عقیدتی ، سیاسی و اخلاقی پرسنل را که در جریان ماموریت های خود مطلع می گردد، به سازمان عقیدتی سیاسی منعکس نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.