تحلیلگران صهیونیست: جنگ علیه غزه بی‌فایده است/ نمی‌توان حماس را خلع سلاح کرد

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست با اذعان به اینکه نمی‌توان جنبش حماس را خلع سلاح کرد، گفتند که هرگونه جنگ جدیدی علیه نوار غزه فایده‌ای نخواهد داشت.

تحلیلگران صهیونیست: جنگ علیه غزه بی‌فایده است/ نمی‌توان حماس را خلع سلاح کرد

 "امیر اورن" کارشناس نظامی رژیم اسرائیل در سایت صهیونیستی "والا" خلاصه‌ای از آخرین مطالعات نظامی این رژیم درخصوص آخرین جنگ علیه غزه را در چهارمین سالگرد آن و آینده تحولات نظامی آینده در غزه را ارایه کرد.

به نوشته سایت عربی 21، در این مطالعات که ژنرال «سامی ترجمان» فرمانده سابق فرماندهی منطقه جنوب در ارتش رژیم صهیونیستی تهیه کرده، آمده است: هرگونه جنگ جدید احتمالی اسرائیل علیه نوار غزه بی فایده خواهد بود..زیرا علاوه بر تلفات انسانی قابل پیش بینی، هرگونه اشغال نوار غزه، اسرائیل را ملزم به کنترل بر دو میلیون نفر خواهد کرد".

اندیشکده خاوردور واشنگتن این مطالعات را منتشر کرده و درخصوص "هرگونه دور جدید رویارویی نظامی با حماس در غزه هشدار داده و بر لزوم دنبال کردن سیاست انعطاف پذیرتری در قبال این منطقه" تاکید کرده است.

این تحقیقات "خلع سلاح حماس را امری غیرواقعی" توصیف کرده و پیشنهاد اختلاف افکنی در بین فلسطینی ها را داده و آورده است: "به جای شرط خلع سلاح حماس که در حال حاضر به هدفی غیرواقعی تبدیل شده است، لازم است که از وضعیت اقتصادی فلسطینی ها در نوار غزه حمایت شود تا آن را علیه حماس که کنترل غزه را در دست دارد، به تصویر کشید".

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.