ولید المعلم: هیچ گاه از حزب الله و ایران جدا نخواهیم شد

خبرگزاری فارس: ولید المعلم: هیچ گاه از حزب الله و ایران جدا نخواهیم شد

به گزارش گروه گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه تاکنون هیچ طرح کاملی برای حل بحران سوریه مطرح نشده است، افزود: شرط برخی‌ها برای کناره گیری سوریه از حزب الله و ایران هیچ گاه قبول نخواهد شد.  

  المعلم در گفت‌وگو با روزنامه «الجمهوریة» لبنان با اشاره به طرح‌های ارائه شده برای حل بحران سوریه، گفت: تا به این لحظه هیچ طرح کاملی برای حل بحران سوریه وجود ندارد و تنها افکاری از سوی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران با طرف سوری مطرح شد که پیش از این نیز افکار مشابهی را از طرف روسیه دریافت کرده و درباره آنها بحث کرده بودیم. ظریف قول داد که این افکار را تکمیل و با طرف‌های دیگر مطرح کند.

وزیر امور خارجه سوریه «حفظ حاکمیت سوریه بر همه مناطقش»، «برگزاری گفت‌‌وگوهای بی قید و شرط تنها بین طرف‌های سوری» و «به رفراندوم گذاشتن هر گونه توافق» را اصول سوریه در قبال هر گونه طرحی برای خروج از بحران جاری برشمرد و افزود: «دی‌ میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه به موافقت احتمالی کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی ایران با توافق هسته‌ای در ماه اکتبر آینده دل خوش کرده است.

وی موضوع «دیدار علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد عربستان» را نه تایید و نه تکذیب کرد و افزود: : شرط برخی‌ها برای کناره گیری سوریه از حزب الله و ایران هیچ گاه قبول نخواهد شد.

وزیر خارجه سوریه سفر اخیرش به مسقط را پاسخ به دعوت عمانی‌اش خواند و افزود: دشمنان سوریه دچار بحران شده و لذا روند ایجاد راه حل را آغاز کرده‌اند ولی هنوز شکست نخورده‌اند و به مرحله زیان نرسیده‌اند. بنابراین جنگ تا زمان قانع شدن طرف آمریکایی و دنباله روهایش با راه‌ حل‌های مطرح شده، ادامه خواهد یافت.

به گزارش روزنامه الجمهوریه، اخیرا یک هیئت رسانه‌ای مصری برای اولین بار طی دو سال گذشته با سفر به دمشق با ولید معلم و برخی دیگر از مقامات سوری دیدار کرد. المعلم در این دیدار به سؤالات اعضای هیئت پاسخ داده و درباره هماهنگی امنیتی بین سوریه و مصر و همچنین سفر رئیس سابق ستاد مشترک ترکیه به دمشق و دیدارش با مقامات سوری نیز سخن گفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.