تحلیل اورشلیم پست از حلمه موشکی ایران به مواضع داعش

روزنامه اورشلیم پست با اشاره به حمله موشکی ایران علیه مواضع داعش در سوریه مدعی شد: گرچه موشک‌های ایران داعش را هدف قرار دادند،‌مخاطب این حملات آمریکا، عربستان و اسرائیل هستند.
موشکهای سپاه

به نوشته روزنامه اورشلیم پست، اخیراً تنش‌ها در خاورمیانه،‌ میان آمریکا و عربستان در یک طرف و ایران در طرف دیگر افزایش یافته است.
به گزارش نامه نیوز، در این تحلیل با اشاره به سخنان سخنگوی سپاه ابراز عقیده شده است: اسرائیل، ‌اگرچه به طور مستقیم مورد خطاب قرار نگرفت،‌ همواره از سوی ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق حمایت این کشور از حزب الله و حماس مورد تهدید واقع شده است. اینکه ایران به صورت کلامی داعش،‌ عربستان،‌آمریکا و اسرائیل را تهدید کند، چیز جدیدی نیست اما اینکه این کشور شش موشک ذوالفقار را بیش از 600 کیلومتر دورتر به کشوری دیگر پرتاب کند،‌ هست. اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این موشک‌ها تهدید ایران برای اسرائیل را تعبیر کرده است؟ این مسئله که شلیک این موشک‌ها تهدید ایران را برای اسرائیل تقویت کرده، می‌گوید که استفاده از این چنین سلاح‌های دوربرد قدرتمندی احتمال به کاربرده شدن آن‌ها را محتمل‌تر کرده است. می‌توان گفت که حتی اگر برنامه هسته‌ای ایران در حال حاضر به دلیل توافق هسته‌ای با غرب محدود شده اما بعد از هشت سال ایران قادر خواهد بود موشک‌های بالستیک با کلاهک‌های هسته‌ای شلیک کند. 


ادامه مطلب

موشک‌های ایرانی ادعای آمریکا را هدف قرار داد

حمله موشکی سپاه علیه داعش نشان داد، سپاه بر خلاف ادعاهای مقامات آمریکایی در سرکوب و ریشه کنی داعش بسیار جدی و مصمم است و عملا در این زمینه گام بر می‌دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 6 موشک میانبرد بالستیک از پایگاه های  سپاه  در استان های کرمانشاه  و کردستان  به پرواز در آمدند  و مقر فرماندهی، مراکز تجمع  و پشتییانی  و ساخت خودرهای انتحاری داعش  در " دیرالزور"  سوریه  را هدف قرار دادند. بر اساس  اسناد و شواهد  گوناگون  از جمله  اطلاعات پنتاگون، داعش  طی  دو ماه  اخیر برای انتقال  پایتخت  خود  از " رقه "  به  " دیرالزور" خیز  برداشته است.  



ادامه مطلب

ایران، قطر را از شوک حملات اعراب خارج کرد


ایران و قطر

هر چند که ریشه اختلاف آل‌سعود و آل‌ثانی به سال‌های دور یعنی ۱۹۵۵ بازمی‌گردد، هنگامی که حمد بن خلیفه آل ثانی قدرت را از پدرش خلیفه بن حمد می‌گیرد.

به گزارش مشرق، پس از مواضع محکم قطر علیه سعودی و دفاع این کشور از مقاومت و ایران که محاسبات سعودی‌ها را به هم ریخت، عربستان و بعضی دیگر از متحدان این کشور در خلیج‌فارس، طی روز‌های گذشته رابطه دیپلماتیک خود با قطر را به طور بی‌سابقه‌ای کاهش دادند. این کاهش سطح روابط حتی به بسته شدن مرزهای عربستان، امارات و بحرین با این کشور منجر شد که به نوعی این کشور را در تنگنای جغرافیایی قرار داد. با ضربه‌ای که قطر به ائتلاف سعودی زد، حکام مستبد سعودی که به تازگی ائتلاف به زعم خود یکپارچه‌ای را علیه جمهوری اسلامی تشکیل داده بودند، هر آنچه را که علیه ایران و محور مقاومت مهیا کرده بودند را بر باد رفته دیدند. کیهان به دلیل اهمیت زیاد این موضوع و بررسی ابعاد مختلف آن با کارشناس لبنانی مسائل غرب آسیا به گفت‌وگو نشسته است. مصاحبه با «مروه عثمان» تحلیلگر خبرگزاری‌هایی همچون «راشا تودی» و «اَمریکن هرالد تریبیون» را در ادامه می‌خوانید. 



ادامه مطلب

عربستان از طرح‌های آمریکا و اسرائیل برای آزار دادن ایران بهره می‌برد

وزیر خارجه سابق قطر اظهاراتی تامل‌برانگیز در خصوص اقدامات نابخردانه برخی کشورهای عربی به زبان آورد.

وزیر خارجه سابق قطر: اقدامات اشتباهمان برای جلب رضایت برادرانمان در منطقه بود!/ عربستان از طرح‌های آمریکا و اسرائیل برای آزار دادن ایران بهره می‌برد

 

ادامه مطلب

ترامپ چه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره داعش در اختیار روسیه قرار داد؟

نیویورک تایمز در مطلبی به افشای اطلاعاتی درخصوص داعش پرداخت که رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در اختیار کرملین قرار داده بود.

ترامپ چه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره داعش در اختیار روسیه قرار داد؟

 

ادامه مطلب

صعود ایران به جام جهانی، مقتدرتر از همیشه

دیدار تیم های ایران و ازبکستان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی آغاز شده بود.

     با نتیجهایران 2 - ازبکستان صفر/صعود ایران به جام جهانی، مقتدرتر از همیشه           پایان یافت.و با این نتیجه به جام جهانی 2018 روسیه راه یافت

ایران یک - ازبکستان صفر/آغاز جدال ایران برای به دست آوردن بلیط روسیه

نباید با تقسیم کردن مردم، کار بزرگ ملت در انتخابات را خراب کرد

 

دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:مردم در انتخابات به هرکسی رأی دادند، همه‌شان یک کار مشترک انجام دادند؛ این کار مشترک اظهار اعتماد به نظام اسلامی برای انتخاب مسئول اجرایی کشور بود؛ این خیلی با ارزش است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام و جمعی از مدیران کشور، اعتماد همه رأی دهندگان به صندوق انتخابات نظام اسلامی را مهمترین واقعیت انتخابات ۲۹ اردیبهشت خواندند و با تأکید بر ضرورت ایجاد فضایی جدید از همکاری و کار و تلاش برای پیشرفت ایران و اعتلای نظام افزودند:

مطالبه عربستان از تروریست‌ها برای حمله به ایران

  فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اطلاعات دقیقی داریم که عربستان سعودی علاوه بر حمایت از تروریست‌ها، مطالبه‌ای هم برای عملیات در ایران داشته است.


جزییات جدید از هلاکت اشرار مسلح در رودان

فرمانده انتطامی استان هرمزگان از هلاکت 4نفر از اشرار مسلح در شهرستان رودان خبر داد.


تکذیب دستگیری و درگیری با عناصر داعش در رودان+تصاویر اجساد اشرار مسلح

ادامه مطلب

سالن شبیه‌ساز تیراندازی تیپ حضرت رسول(ص) رونمایی شد

سالن شبیهساز تیراندازی تیپ حضرت رسول(ص) رونمایی شد

 ؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، عصر امروز امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش سالن شبیه ساز تیراندازی که توسط گروه مهندسی رزمی این نیرو ساخته شده بود را افتتاح و برای بهره برداری به تیپ دوم تفنگداران حضرت رسول (ص) تحویل داد.
 
امیر دریادار دوم فیلیه فرمانده تیپ دوم تفنگداران حضرت رسول(ص) در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شعار سال نیروی دریایی راهبردی ارتش مبنی بر لزوم ارتقا سطح آموزش کارکنان که توسط امیر دریادار سیاری به تمامی یگان‌های تحت امر ابلاغ کرده‌اند, سالن شبیه‌ساز تیراندازی به ابعاد 15 در 20 متر مربع با حمایت‌ها و پشتیبانی سلسله مراتب فرماندهی و به اهتمام  گروه مهندسی رزمی این نیرو ساخته شد.
 
وی افزود: خط آتش این سالن قابلیت تمرین تیراندازی با انواع سلاح ها اعم از آر پی جی 7, ژ 3, تیربار گرینوف, دوشکا و اسلحه تندر را دارد.

ابوبکر بغدادی به هلاکت رسید

 دیلی میرور از احتمال کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در حملات هوایی سوریه خبر داد. 

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود افزود: برخی گزارش‌های تایید نشده از سوریه از آن حکایت دارد که بغدادی روز شنبه در یک حمله هوایی کشته شده است.   
بر اساس اعلام این روزنامه، تلویزیون دولتی سوریه گزارش‌هایی در این خصوص را پخش کرده است. 
روز شنبه حملات هوایی شدیدی علیه مواضع داعش در رقه -پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی در سوریه- انجام شد، که تصاویری که خبرگزاری اعماق (متعلق به داعش) منتشر کرد، از عمق خسارات این حملات خبر می‌دهد. 
 
در حال تکمیل...

ارتباط عاملان حوادث تهران با ریاض و منافقین فاش شد

پیش از حملات تهران، تعدادی از سران تروریست‌ها با مریم رجوی دیدار کرده اند و یک افسر سعودی هم از طریق ویدیو کنفرانس در آن نشست حضور داشته است.

ادامه مطلب

طراح و فرمانده اصلی عملیات تروریستی تهران به هلاکت رسید

محمود علوی

حجت‌الاسلام سید محمود علوی گفت:طراح و فرمانده اصلی عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) که به خارج از کشور فرار کرده بود، امروز (شنبه) توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) به هلاکت رسید.

رقص شمشیر جاهلیت مدرن در کنار جاهلیت قبیلگی را هجو کنید

دیدار جمعی از دانشجویان با مقام معظم رهبری

جمعی از اهالی فرهنگ، استادان شعر و ادب فارسی و شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران از کشورهای هندوستان، افغانستان و ترکیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ادامه مطلب

کاریکاتور/ آقای مذاکره !!!

انتشار کلیپی از سخنرانی «غلامحسین کرباسچی»، از اعضای شاخص حزب کارگزاران و از حامیان شناخته شده دولت اعتدال، در مراسم افتتاح ستاد یکی از نامزدها در اصفهان، واکنش های بسیاری را در عرصه عمومی برانگیخته است که در این میان احساس خشم و نفرت از این میزان بی غیرتی، توهین و البته بلاهت و حماقت سیاسی وجه غالب این واکنش ها بوده است. در این کلیپ می بینیم که کرباسچی با لحنی تمسخر آمیز و ریشخند کننده به بحث حضور و نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و به ویژه بحث فراسیاسی و اعتقادی «مدافعان حرم» می تازد

کاریکاتور/ آقای مذاکره !!!