سواد رسانه ای و رهاشدگی فضای مجازی

 اهمیت و نقش فضای مجازی و رسانه ها بر کسی پوشیده نیست و صحبت در این مورد آنقدر بدیهی شده، که به یک تکرار ممل در نزد مخاطبان تبدیل شده است.

آنچه امروز حایز اهمیت است، نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی به عنوان یک فرا رسانه و یا یک رسانه چند وجهی و موثر است.

فضای مجازی یک تیغ دو لب است، یک لبه آن ارتقای سطح فکر، فرهنگ و دستیابی سریع به اطلاعات و ارتباطات موثر در همه زمینه ها است. سوی دیگر این تیغ، آسیب های بی شماری در حوزه های فردی، خانوادگی، اجتماعی، سبک زندگی و فرهنگ عمومی نهفته است.

http://javaninews.ir

«جامعه شناس» میلیاردری که «جاسوس» بود/ ناگفته هایی از پیشینه‌ی «کاووس سیدامامی»+تصاویر

«جامعه شناس» میلیاردری که «جاسوس» بود +تصاویر

 در روزهای اخیر شاهد یک موج‌سازی سنگین رسانه‌ای از سوی غربی‌ها و رسانه‌های فارسی زبان وابسته به دولت‌های غربی، و رسانه‌های وابسته به جریانات خاص همسو با غرب در داخل کشور هستیم که با دلایلی بعضا خنده‌دار، حکم برائت برای فرد متهم به جاسوسی که دست به انتخار زده صادر کنند.

«کاووس سید امامی»، فردی که تحت پوشش جامعه شناس و فعال محیط زیست، به جاسوسی برای سرویس‌های بیگانه مشغول بود و حساس‌ترین اطلاعات راهبردی کشور را به دشمنان این مرز و بوم انتقال می داد، در هفته گذشته در دستشویی سلول محل بازداشت خود، با حلق‌آویز کردن خود را از بین برد تا اطلاعات بیشتری از شبکه جاسوسی از جانب او به دست دستگاه امنیتی نیافتد.

http://javaninews.ir/

اظهارات شجاعانه دختر ایرانی در تلویزیون آمریکا درباره حجاب و اقدامات واشنگتن در خاورمیانه+

اظهارات شجاعانه دختر ایرانی در شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره حجاب و اقدامات مخرب واشنگتن در خاورمیانه هدی کاتبی، دختر ایرانی-آمریکایی، در گفتگو با شبکه تلویزیونی WGN آمریکا، درباره زندگی شخصی خود به عنوان یک زن محجبه در آمریکا و سیاست‌های آمریکا در قبال خاورمیانه اظهارنظر کرد. اظهارات وی تا حدی شجاعانه بود که مجری این برنامه تلویزیونی به او گفت: «شما آمریکایی هستی اما نظراتت اصلا آمریکایی نیست!»

هدی کاتبی در این مصاحبه گفت: «من یک ایرانی-آمریکایی هستم که در اوکلاهما بزرگ شده‌ام. این برایم تجربه بزرگی بود. هنگامی که برای نخستین بار در کلاس ششم حجاب بر سر گذاشتم، بدترین سال عمرم را گذراندم. زیرا اوکلاهما ایالتی با اکثریت سفیدپوست و محافظه‌کار است. به من چند مرتبه حمله فیزیکی شد. بارها قصد داشتند روسری را از سرم بردارند. به مدت چند سال، ضربه روحی شدیدی به من وارد شد. اما تمامی آن‌ها، من را به جایگاهی که اکنون در آن هستم رساند. اکنون می‌دانم نحوه لباس پوشیدن ما، بر نحوه برخورد دیگران نسبت به ما تاثیر می‌گذارد.»

 http://javaninews.ir/

موسس تلگرام چقدر ثروت دارد؟

نشریه آمریکایی فوربز، میزان ثروت «پاوِل دورُف» ۳۳ ساله را تخمین زد.

موسس تلگرام چقدر ثروت دارد؟ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجله فوربز، ثروت پاول دورف، موسس نرم‌افزارپیام‌رسانتلگرام را ۱.۷میلیارد  دلار اعلام کرد.

بر اساس برآورد‌های محافظه‌کارانه نشریه فوربز، تلگرام بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد و به این ترتیب پاول دورف، موسس آن، بیش از یک میلیارد دلار سرمایه دارد.

به گفته تحلیلگران این نشریه، تلگرام رشد بیشتری خواهد داشت و امکان بیشتر شدن ارزش آن نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، هدر نائورت - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌ جویانه، خواستار «آزادی فوری» سران فتنه شد.

بر این اساس، در ادامه اظهارنظرهای مداخله جویانه و ضدایرانی مقام‌های آمریکایی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور شب گذشته بیانیه‌ای درباره سران فتنه 88 منتشر کرد. در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «این هفته هفتمین سالگرد بازداشت مهدی کروبی و میرحسین موسوی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 به همراه همسر او، زهرا رهنورد فعال حقوق زنان است».

هدر نائورت در این بیانیه مداخله جویانه، بازداشت سران فتنه را «مغایر با تعهدات بین‌المللی ایران در مسائل حقوق بشری» خوانده و در ادامه با دخالت در امور داخلی ایران، خواستار «آزادی فوری» سران فتنه شده است.

اصرار وزارت خارجه آمریکا برای آزادی سران فتنه در حالی صورت می‌گیرد که آنها پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 1388، ادعای دروغین «تقلب» را مطرح کردند و با بی‌توجهی به ساز و کارهای قانونی در کشور، بی‌قانونی و ایجاد فتنه را در دستور کار خود قرار دادند.

انتهای پیام/

عضو حزب اعتماد ملی: آیت‌الله خامنه‌ای با تدبیر و درایت کشور را هدایت کردند/قدردان این نعمت باشیم

عضو حزب اعتماد ملی: آیت‌الله خامنه‌ای با تدبیر و درایت کشور را هدایت کردند/قدردان این نعمت باشیم

محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار سمنان در دولت یازدهم  درباره شرایط عدالت اجتماعی در دوره‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما بر مبنای فرهنگ دینی ما و با رهبری یک مرجع تقلید و نماینده عام امام زمان علیه‌السلام در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

http://javaninews.ir/

کاریکاتور/ آقا هول نزن، میاد پایین!!!

نوبخت: مردم برای خرید ارز هول نزنند/قیمت دلار باید زیر ۴۰۰۰ تومان باشد / در هیاهوی گرانی‌های دلار و تشکیل صف‌های طولانی در خیابان فردوسی برای خرید دلار سخنگوی دولت به مردم توصیه کرد که برای وارد شدن به بازار ارز هول نزنند.

کاریکاتور/ آقا هول نزن، میاد پایین!!!

دهمین جشنواره جوان سرباز برگزار شد

دهمین جشنواره جوان سرباز برگزار شد

  دهمین جشنواره جوان سرباز صبح امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن به میزبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در مرکز آموزشی شهید امانی ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، حجت‌الاسلام محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر حمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی و جمعی از معاونان و سربازان نیروهای مسلح حضور دارند.

انتهای پیام/

اخراج بدل کیم جونگ اون از سالن مسابقات هاکی روی یخ در کره جنوبی+ فیلم و تصاویر

اخراج بدل کیم جونگ اون از سالن مسابقات هاکی روی یخ در کره جنوبی+ فیلم و تصاویر

به نقل از یورونیوز، حضور بدل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سالن مسابقات هاکی روی یخ المپیک زمستانی کره جنوبی سبب شد تا بسیاری به اشتباه بیفتند و جنجال زیادی به پا شود.

http://javaninews.ir

نصب "سامانه دفاع نقطه‌ای کمند" بر روی شناورهای نیروی دریایی ارتش تا پایان سال

نصب سامانه دفاع نقطه‌ای کمند روی شناورهای نیروی دریایی تا پایان سال

  امیرحمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دهمین جشنواره جوان سرباز و در جمع خبرنگاران درباره سامانه دفاع نقطه ای کمند گفت: در بحث مصونیت سازی شناورها کارهای ویژه‌ای در نیروی دریایی ارتش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سلاح نقطه‌زن کمند که برای مصونیت سازی شناورهای دریایی ساخته شده تست‌های زمینی و دریایی را انجام داده و در رزمایش و تیراندازی ‌ها از آن استفاده خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده نداجا در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا کمند تا پایان سال روی ناوها نصب می‌شود، عنوان کرد: بله؛ انشاالله این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

اسرائیلی که از خانه عنکبوت سست‌تر است

سرنگونی جنگنده اف ۱۶ اسرائیلی برای سوریه بسیار حائز اهمیت است، چرا که کشوری که امروز در مناطق خود به ویژه عفرین با تهدید جدی ترکیه روبه رو است، حال توانسته جنگنده یکی از دشمنان درجه یک خود و محور مقاومت را  هدف قرار دهد.

از طرفی دیگر در چند روز اخیر و در جریان همین حملات بود که رژیم صهیونیستی سیاست انحراف افکار عمومی را در پیش گرفت و خبر از نابودی یک پهباد ایرانی در بلندی‌های جولان را داد. اظهارات ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه "به پهپاد ایرانی اجازه ورود دادیم تا تجاوز ایران را نشان دهیم" در حالی مطرح می‌شود که هنوز ارتش این کشور به مثابه همراهان همیشگی خود در ایالات متحده از جمله نیکی هیلی، نمایشی برای اتهام مجدد به ایران را راه نینداخته اند و قطعا باید در روزهای اخیر شاهد نمایشی مضحک مانند آنچه هیلی در مورد موشک یمنی به را انداخت باشیم.

اسرائیلی که از خانه عنکبوت سست‌تر است

چه سرنوشتی در انتظار نتانیاهوست؟

  خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر 68 ساله اسرائیل و رهبر کنونی حزب راست گرای لیکود است و اغلب با نام «بی بی» شناخته می شود. در پی بالاگرفتن اعتراض‌ها از وی در اسرائیل به دلیل دریافت رشوه و پرونده های فساد مالی، پلیس روز گذشته (سه شنبه) رسما از دادستان کل این رژیم خواست که علیه نتانیاهو اعلام جرم کند.

بدیهی است که پلیس رژیم صهیونیستی فقط می تواند پیشنهاد اعلام جرم را ارائه دهد. هم اکنون چنین تصمیمی با دادستان کل این رژیم است که آیا به چنین پیشنهادی جامه عمل بپوشاند یا خیر. تصمیم گیری در خصوص این مسئله هم ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد. اما این حقیقت که نتانیاهو از سوی دادستان ها مورد بازجویی قرار بگیرد می تواند بر نظر حامیان وی، رقبا و همچنین مخالفان او در داخل حزبش و دیگر طیف های سیاسی رژیم صهیونیستی اثر بگذارد.

به دنبال پیشنهاد اخیر پلیس به دادستان کل رژیم صهیونیستی برای اعلام جرم علیه نتانیاهو، برخی پرسشها ممکن است مطرح شود که در زیر به آنها اشاره شده است:

http://javaninews.ir

کنایه مقدم‌فر به سخن‌گفتن از "رفراندوم" در راهپیمایی ۲۲ بهمن: از حجم درختها جنگل را نمی‌بینند!

حمیدرضا مقدم‌فر گفت: مَثَل سخن‌گفتن از رفراندوم آن‌هم در حضور راهپیمایان میلیونی ۲۲ بهمن مَثَل آن فردی است که رفت جنگل و هنگام برگشت از او پرسیدند "جنگل چطور بود؟" گفت "والله ما رفتیم ولی آن‌قدر درخت آنجا بود که نتوانستیم جنگل را ببینیم"!

http://javaninews.ir

تاثیر اغتشاشات اخیر بر راهپیمایی 22 بهمن چگونه بود؟

عبدالله گنجی نمایه

بررسی کاشناسان نشان می دهد از 415 شهرستان کشور فقط 6 شهرستان نسبت به سال قبل رشد جمعیت نداشته اند و 409 شهرستان حضور بیشتری از مردم را نسبت به سال گذشته شاهد بوده اند. عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در کانال تلگرام خود نوشت:

بعد از اغتشاشات اخیر برخی افراد شناخته شده با ژست دلسوزی که ایا الناس انقلاب در خطر است کاری بکنیدبه میدان آمدند. آغاجری، علوی تبار و... سخن از نابودی کردند.البته همه گفتند کاری بکنید اما برخی مشکل را معیشت و اشتغال اما برخی بدون اشاره به موضوع مشخصی ،اقدام غیر اقتصادی را خواستار شدند.برخی مانند روحانی بدون اینکه ایده ای ارائه دهند از شنیدن صدای مردم گفتند و تا رفراندوم پیش رفتند و غرب هم خوشش آمد.اما مردمی که مشگل و گلایه دارند همان کردند که رهبری با کلید واژه"تماشایی" از آن یاد کردند و وعده دادند.

http://javaninews.ir

اهواز| آلودگی هوای اهواز به ۶۰برابر حد مجاز رسید

  در پنجاه و چهارمین روز از فصل زمستان گردوخاک مناطق مختلفی از استان خوزستان را فرا گرفت و هر لحظه بر غلظت آن افزوده می‌شود.

هم‌اکنون شهرهای مختلف استان خوزستان با این پدیده مواجه هستند که در برخی از شهرها مانند اهواز به 60 برابر بیشتر از حد مجاز رسید و نفس کشیدن را با مشکل مواجه کرد.

بر همین اساس میزان غلظت گردوخاک در هوای شهرهای مختلف خوزستان از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اعلام شد.

میزان غلظت گردوخاک و ذرات ریزگرد در هوای اهواز 9000 میکروگرم بر مترمکعب بوده که غلظت گردوغبار در اهواز بیش از 60 برابر حد مجاز است.