در بُعد بیرونی مقتدریم و همه توطئه‌ها را شکست دادیم/ برای ارتقای نظام باید عمرمان را وقف کنیم


ما در بُعد بیرونی مقتدریم و همه توطئه‌های دشمنان را شکست داده‌ایم/ برای ارتقای نظام باید عمرمان را وقف کنیم

 سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی روز شنبه 23دی ماه در هجدهمین نشست عمومی بصیرت؛ یادبود سومین سالگرد عروج آسمانی شهید مدافع حرم مهدی نوروزی با قدردانی از دست‌اندرکاران تشکیل این جلسه و یادبود عملیات کربلای پنج، اظهار کرد: دفاع مقدس در میان همه دفاع‌ها و جهاد‌هایی که بعد از آن شکل گرفت سرآمد بود و رزمندگان دفاع مقدس اسوه و الگو بودند و اکنون نیز که جبهه مقاومت در سطح منطقه وسعت یافته است، همچنان رزمندگان دوران دفاع مقدس اسوه‌ها و الگو‌های رزمندگان جبهه مقاومت هستند.

سلیمانی با اشاره به تأثیرگذاری دوران دفاع مقدس بر جهاد و دفاع در عرصه‌ها و جبهه‌های بعدی و مشابهت این امر با تأثیرگذاری انقلاب اسلامی و پایه‌گذاری اولیه آن توسط امام راحل تصریح کرد: نورانیت امام راحل امروز در چهره و وجود رهبر بزرگوارمان متجلی است و مقام معظم رهبری در همه بیاناتشان از امام راحل به شکل عجیبی یاد می‌کنند.

ادامه مطلب

بازگشت تکاوران نیروی دریایی ارتش از چین


بازگشت تکاوران نیروی دریایی ارتش از چین

 تکاوران نیروی دریایی ارتش که به منظور نجات دریانوردان سانچی به دریای چین اعزام شده بودند، امشب از شانگهای راهی تهران می شوند.

این تیم شب گذشته از دریای چین به شانگهای بازگشت و امشب راهی تهران خواهند شد.

 گفتنی است این تکاوران پس از وقوع حادثه برای نفتکش ایرانی سانچی به محل حادثه اعزام شدند که به علت عدم هماهنگی دولت چین موفق به نجات دریانوردان ایرانی نشدند.

انتهای پیام/

یگان‌های نزاجا هر تهدیدی را در نطفه خفه خواهند کرد

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تحرک، کارآمدی و پاسخ به نیاز‌های عملیاتی روز، سه مقوله مهم در نیروی زمینی است و تمامی یگان‌های نزاجا هر تهدیدی را در نطفه خفه خواهند کرد.

یگان‌های نزاجا هر تهدیدی را در نطفه خفه خواهند کرد

ایران یا آمریکا؛ انگشت کدام یک روی ماشه است؟!

 ایالات متحده آمریکا که هنوز تصور می‌کند ابرقدرت جهان است در چند سال اخیر این جرات را به خود داده که برخی کشورها چون جمهوری اسلامی ایران را به حمله نظامی تهدید کند و حرف از گزینه‌های روی میز بزند.

این کشور پس از دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای تهدیدات خود را افزایش داد، اما نکته جالب این است که آمریکا و تمامی سیاست‌مداران واشنگتن از توان نظامی ایران خبر دارند، پس باید از آن‌ها پرسید چگونه با این شرایط، کشوری چون ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کنند.

گزینه‌های روی میز 

ایران یا آمریکا؛ انگشت چه کشوری روی ماشه است

ادامه مطلب

واردات بی‌رویه همچنان یکه تازی می‌کند!/ چرا هنوز مردم اجناس بنجل خارجی را به تولید ملی ترجیح می‌دهند؟


واردات بی‌رویه همچنان یکه تازی می‌کند!/ چرا هنوز مردم اجناس بنجل خارجی را به تولید ملی ترجیح می‌دهند؟

،یکی از الزامات و پیش نیازهای اساسی برای حصول پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشور، به حمایت از تولید داخلی معطوف می‌شود، به واقع در سایه چنین مولفه‌ای، شاهد افزایش هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی و جذب فزاینده‌تر متقاضیان اشتغال خواهیم بود.

پیش از این نیز به کرات از سوی کارشناسان اقتصادی، بر لزوم تحقق چنین امر خطیری تأکید شده و اهمیت این موضوع به میزانی قابل توجه و تعیین کننده به شمار می‌رود که مقام معظم رهبری، در نامگذاری سال 96 ، بر دو عنصر تولید و اشتغال، تأکید ویژه ای لحاظ فرمودند.

به نوعی می‌توان گفت در صورت توجه به عنصر تولید و اشتغال، بخش قابل توجهی از سیاست‌های از پیش تعیین شده در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد.

به واقع هر آنچه شاهد تقویت تولید و اشتغال در کشور باشیم به همان میزان روند حل و فصل معضلات اقتصادی جامعه نیز تسریع و تسهیل خواهد شد.


تغییرات در وزارت خارجه نهایی شد/

وزارت امور خارجه

 سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز طی مراسمی معاونان جدید خود را بر اساس ساختار جدید معرفی کرد.

کاملا غلط است که میگویند دولت اسلامی کاری به بهشت و جهنم نداشته باشد

معاون اول قوه قضائیه گفت: کاملاً غلط است که می گویند کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد، چرا که نظام اسلامی وظیفه دارد بستر را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند.

کاملا غلط است که میگویند دولت اسلامی کاری به بهشت و جهنم نداشته باشد  حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه گفت: این حرف که دولت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم نداشته باشند، کاملاً غلط است و اینکه کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد به یک معنا غلط است چرا که نظام اسلامی وظیفه دارد که بستر را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند و موانع سر راه رسیدن به سعادت که همان بهشت است را بردارد.

وی افزود: اگر این موانع با گفتن، تذکر دادن و اقدامات نرم برطرف نمی‌شود لازم است که با اقدامات سخت تری برداشته شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امنیت و آرامش در دین جامع و کامل ما جایگاه رفیعی دارد و اگر کسی در جامعه ناامنی ایجاد کند،‌  شهر و روستا و محیط کسب و کار را ناامن کند و در صورتی که این ناامنی با ترس و وحشت مردم توأم باشد و افراد همراه با سلاح سرد و گرم قدرت‌نمایی کنند، مجازات سخت گیرانه‌ای در پیش دارد.

انتقال حقیرانه محمدرضا پهلوی به بیمارستان روانی توسط آمریکایی‌ها +فیلم


انتفال حقیرانه شاه به بیمارستان روانی توسط آمریکایی ها

 شاه خائن که در 26 دی از ایران فرار کرد و سلطنت استبدادی اش به پایان رسید، با سفر به آمریکا چهره اصلی دولتمردان آن کشور را دید. فرح پهلوی بعد از سال ها در فیلمی از رفتار حقارت آمیز آمریکایی ها با شاه مخلوع سخن می گوید.

فرح در این فیلم با اشاره به حضورشان در نیویورک می گوید: آمریکایی ها به ما خبر دادند که قرار است از نیویورک ما را به جای دیگری انتقال دهند و نباید کسی از این اتفاق باخبر شود.

بعد از رسیدن به تگزاس متوجه شدیم آمریکایی ها ما را به یک بیمارستان روانی منتقل کرده اند.

واشنگتن به ایران اجازه نمی‌دهد نظام مالی آمریکا را تضعیف کند


واشنگتن به ایران  اجازه نمی‌دهد نظام مالی آمریکا را تضعیف کنند

 مقام ارشد وزارت خزانه‌داریآمریکا در نشست روز چهارشنبه در اظهاراتی بی اساس درباره تجارت شرکت‌های بین‌المللی با ایران هشدار داد.

«سیگال مندلکر»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این باره افزود: «ما در تعامل‌های که در داخل و خارج داشته ایم اعلام کرده ایم  که شرکت‌هایی که در ایران تجارت کنند ریسک  مبادله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا شرکت‌های مرتبط با سپاه را با خود به همراه دارند.»

وی در اظهاراتی در کمیته امور بانکی مجلس سنا با تکرار ادعاهای بی‌پایه علیه ایران گفت: «فقدان شفافیت در اقتصاد ایران ابهامات زیادی درباره این کشور به وجود آورده است  که مخاطرات نظام مالی  را تقویت می‌کند ، با این وجود واشنگتن به ایران اجازه نمی‌دهد نظام مالی آمریکا را تضعیف کند.»

مندلکر در ادعاهایی گزاف با متهم کردن ایران به حمایت از گروه های تروریستی گفت: ایران برای تخریب نظام مالی بین المللی تلاش می کند.

مقام آمریکایی با تکرار ادعایی بی اساس و اشاره  به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه «کارگروه اقدام مالی»گفت: «عدم رفع نقائص نظام‌مند در تدابیر کنترلی ایران برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پولشویی، باعث شده که این کشور در فهرست سیاه کار گروه اقدام مالی قرارگیرد.»

مقام خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد: «در این راه  محافظت از نظام مالی بین‌المللی و مقابله با کارزار بی‌وقفه ایران برای حمایت از تروریسم، بی‌ثبات کردن منطقه و نقض حقوق مردم این کشور از عمده تلاش های ما خواهد بود. » 

ایران در سال ۲۰۱۷ به دومین بازار فروش محصولات پژو تبدیل شد


به نقل از  خبرگزاری رویترز، ایرانسال گذشته میلادی (۲۰۱۷) با پیشی گرفتن از چین به دومین بازار گروه خودروسازی «پ اس اَ پژو سیتروئن» فرانسه تبدیل شد.

بر اساس این گزارش، اولین بازار محصولات این شرکت، کشور فرانسه بود.

فروش جهانی شرکت پژو سیتروئن در سال ۲۰۱۷ با ۱۵.۴ درصد افزایش، به سه میلیون و ۶۳۲ هزار و ۳۱۴ دستگاه خودرو رسید.

انتهای پیام/

مشکی پوشان صفر - پرسپولیس یک/شاگردان برانکو مزد حملات خود را در دقیقه ۹۰ گرفتند


تیم‌های مشکی پوشان دیار خراسان و پرسپولیس در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال امروز «جمعه» از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم‌های مشکی پوشان دیار خراسان و پرسپولیسدر چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال امروز «جمعه» از ساعت ۱۴:۳۰۰ به مصاف یکدیگر رفتند.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، سیدجلال حسینی، صادق محرمی، حسین ماهینی، کمال کامیابی ‌نیا، محسن ربیع ‌خواه، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا

ترکیب مشکی پوشان دیار خراسان:

شاکری،زادمهران، امرایی، بادمکی، عسگری، احمدی، هاشمی، عمران زاده، آقایی، فرامرزی و عین افشار

 

*در دقیقه 14 این دیدار بر روی صادق محرمی خطا شد و ضربه ایستگاهی احمدزاده با برخورد به بازیکنان از دروازه تیم مشکی پوشان خراسان دور شد.

*در دقیقه 6 این دیدار ضربه شاکری در دستان بیرانوند قرار گرفت.

*در دقیقه 18 این دیدار ضربه علیپور با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

*در دقیقه 21 یونس شاکری در موعیت آفساید قرار گرفت و نتوانست از موقعیت تک به تک خود استفاده کند.

*احمدزاده در دقیقه 25 این دیدار بر روی فرامرزی خطا کرد.

*در دقیقه 28 این بازی با وجود اینکه توپ علیپور وارد دروازه مشکی پوشان شد اما به دلیل اینکه قبل از ضربه این بازیکن توپ به بیرون رفته بود گلی برای تیم پرسپولیس به ثبت نرسید.

*ضربه سر علیپور در دقیقه 36 بازی با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

*در دقیقه 38 این دیدار ضربه احمدزاده با اختلاف خیلی کمی از بالای دروازه مشکی پوشان به بیرون رفت.

*در دقیقه 43 بازی امرایی اولین کارت زرد این بازی را دریافت کرد.

**نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

*در دقیقه 49 این دیدار ضربه امیری با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت تا همچنان این دیدار بدون گل دنبال شود.

*در دقیقه 52 ضربه امیری با برخورد به عمران زاده راهی کرنر شد.

*علی عسگری در دقیقه 54 به جای بادامکی برای تیم مشکی پوشان وارد زمین شد.

*دومین تعویض تیم مشکی پوشان در دقیقه 57 انجام شد و ملکیان به جای زادمهران وارد زمین شد.

*در دقیقه 67 این بازی ضربه شاکری در دستان بیرانوند قرار گرفت.

*کمال کامیابی‌نیا با دریافت کارت زرد برابر مشکی پوشان سه اخطاره شد و بازی مقابل گسترش فولاد را از  دست داد.

***دقیقه 90 علی علیپور توانست گل پیروزی بخش پرسپولیس را وارد دروازه شاگردان عنایتی کند.

انتهای پیام/

4 زن به ضرب گلوله در کرمانشاه کشته شدند/تشریح علت وقوع قتل از زبان دادستان کرمانشاه

4 زن به ضرب گلوله در کرمانشاه کشته شدند/ شناسایی عوامل تیراندازی در باغ فردوس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  صبح امروز راکبان یک خودروی سواری، ۴ زن را در باغ فردوس کرمانشاه (آرامستان) به ضرب گلوله از پای در آوردند.

 سرهنگ محمد رضا آمویی معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه گفت: پلیس عوامل تیراندازی را شناسایی کرده و به دنبال دستگیری آنان است.

 سرهنگ آمویی در تشریح جزییات خبر گفت: صبح امروز سرنشینان یک‌ خودرو به دنبال اختلافات خانوادگی و طایفه ای قبلی به چهار زن که در آرامستان باغ فردوس کرمانشاه حضور داشتند تیراندازی کرده و منجر به مرگ آنان شدند.

وی افزود: ضارب که از بستگان مقتولان است شناسایی شده و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور دستگیری وی ادامه دارد همچنین تیمی ویژه از ماموران انتظامی استان کرمانشاه پیگیر این موضوع هستند و به زودی فرد ضارب را دستگیر خواهند کرد.

سرهنگ آمویی با بیان اینکه پلیس قاطعانه با کسانی که امنیت عمومی را خدشه دار کنند برخورد می کند، از مردم خواست که اختلافات خانوادگی خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

تقویت روحیه اسلامی، انقلابی با برنامه‌های فرهنگی


تقویت روحیه اسلامی، انقلابی با برنامه‌های فرهنگی

 ؛ امیر علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر سرباز که بعدازظهر  روز سه‌شنبه( ۱۹ دی ماه) در سینمای فجر نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی که از تاکید‌های مقام معظم رهبری است، تاثیر فراوانی در جامعه دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی با بیان اینکه برنامه‌های این چنینی در روحیه سربازان و خانواده‌های آنها تاثیر گذار بوده است، افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی باید به نیرو‌های وظیفه سپرده شود چراکه آنها ظرفیت بالایی در نیرو‌های مسلح هستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر نمایش و تئاتر دارند و فرموده بودند باید سعی کنیم این برنامه‌ها در چارچوب تعالیم اسلامی و انقلاب برای گسترش روحیه شهادت و ایثار باشد.

جهانشاهی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما با این برنامه‌ها می‌توانیم روحیه اسلامی و انقلابی و نظامی را بین جوانان گسترش دهیم.


قابلیت‌های پیام‌رسان‌های ایرانی


+فیلم

 پس از فیلتر شدن تلگرام به دلیل عدم اهتمام و توجه در برخورد با کانال های معاند و اشاعه دهنده خشونت، موجی از کاربران به پیام رسان های ایرانی مانند سروش،آی گپ،ویسپی و ... سرازیر شدند.

استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی به دلیل در اختیار نبودن سرورهای آنها ممکن است باعث لو رفتن اطلاعات شخصی و خصوصی افراد شود.

شایان ذکر است حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی و استفاده از آنها می‌تواند باعث پیشرفت این پیام‌رسان‌ها شود به طوری که پس از مدتی می توان آنها را به کشورهای دیگر صادر کرد. همانطور که تلگرام در زمان ورود به کشورمان قابلیت‌های حال حاضر را نداشت و پس از مدتی با به‌روز رسانی‌های زیاد توانست پیشرفت کند.

برگزاری کلاس، تماس رایگان، برگزاری کنفرانس زنده و راه اندازی فروشگاه اینترنتی از قابلیت های پیام رسان های جدید هستند.

چرا روحانی در کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شرکت نکرد؟

محمد هاشمی






محمد هاشمی برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنگره بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:‌ هاشمی رفت اما فرهنگ و خطی مشی او به عنوان اعتدال در فضای سیاسی کشور نهادینه شده است.

هاشمی افزود: مسیر اعتدال و مسیر هاشمی ادامه‌دهنده بزرگان دین اسلام و ایران است.

برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد:‌ آیت‌الله هاشمی در دوران عمر مفید خود ثابت کردند جز برای عظمت اسلام و سرافرازی ایران نکوشیدند و حاضر بود در این مسیر همه مسائل را نیز تحمل کنند.

وی تاکید کرد: امروز یک سال است که آن عزیز را در میان نداریم اما با انبوهی از اسنادی که از کردار و گفتارش به جای مانده است، آیندگان بزرگی و بصیرت او را خواهد شناخت.

هاشمی همچنین در خصوص حضور روحانی در این مراسم گفت: بنا به دلایلی که نمی‌دانیم، دو سه روز قبل از دفتر رییس جمهور اطلاع دادند که ایشان در کنگره حضور پیدا نمی‌کنند.