اهانت سردبیر العربیه به ایران/پشتیبانی از رژیم عقب افتاده سعودی

اخیرا سردبیر العربیه اهانتی گستاخانه به ایران داشت.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  توهین های مقامات و رسانه های  حاشیه خلیج  فارس به جمهوری اسلامی ایران به یک موضوع ادامه دار و سریالی تبدیل شده  است.
در دو هفته اخیر "حمد بن آل خلیفه" وزیر گوشتی جزیره بحرین و "عادل الجبیر" وزیر خارجه رژیم سعودی اهانت ها و اتهاماتی را ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اند و اخیرا هم سردبیر بخش انگلیسی  "العربیه" توهین هایی را به ایران روا داشته است.

***بازخوانی اظهارات سردبیر "العربیه"

"فیصل عباس" سردبیر عربستانی بخش انگلیسی شبکه العربیه در این یادداشت آورده است: توانایی ظریف در تحریف وقایع یک پدیده است و به خاطر چرخش‌های خبری و توجیهاتش باید به او جایزه اهدا شود. ظریف در سخنان خود در حالی که تلاش کرد برای آشتی با عربستان سعودی، تهران را "خرس عروسکی دوست داشتنی"  نشان دهد، ریاض را به همچون «گرگ بد بزرگ» به تصویر کشید.  نویسنده این یادداشت در ادامه با تمسخر سخنان ظریف در نشست داووس نوشت: من نسبت به این سخنان ظریف در جمع حضار و متنفذان جهانی شک دارم که کشورش اعتقادی راسخ به دیپلماسی به عنوان ابزاری برای حل و فصل درگیری داشته باشد.   ادامه مطلب ...

سایه مجازات‌های تحریمی آمریکا همچنان بر سر بانک‌های اروپا سنگینی می‌کند

مدیرعامل یک بانک بین‌المللی گفت مشکلات ارتباط بانک‌های ایرانی و غربی همچنان پابرجاست.
محمدرضا مسگریان مدیرعامل بانک بین‌المللی پرشیا در انگلیس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های بزرگ غربی و از جمله بانک‌های انگلیسی گفت: متأسفانه تاکنون این تلاش‌ها کاملا ثمربخش نبوده و هنوز این مشکل پابرجاست.
وی اضافه کرد: دلیل اصلی مقاومت بانک‌های غربی و انگلیسی در این خصوص آن طور که از ظواهر برمی‌آید، نگرانی آنها از تحریم‌های اولیه آمریکا و ترس از مجازات احتمالی از سوی این کشور است.
مدیر بانک پرشیا افزود: به نظر می‌رسد علاوه بر مسئله تحریم‌های آمریکا، بانک‌های انگلیسی یک سری توافق‌هایی با مقامات آمریکایی در زمانی که به دلیل نقض تحریم‌ها جریمه شدند، داشته‌اند و این توافق‌ها و تعهدهایی که آنها داده‌اند در حال حاضر کار را برای آنها مشکل ساخته است.
مسگریان با اشاره به قرار داشتن نام ایران در لیست «اف‌ای‌تی‌اف»، افزود: ضمن اینکه اهرم قوی «ضمانت‌های اجرایی عملیات مالی» (اف‌ای‌تی‌اف) که در ارتباط با پول‌شویی و تامین مالی گروه‌های تروریستی است، در 19 فوریه گذشته مجدد مورد تجدید نظر قرار گرفته و تشدید شده است.
وی گفت: براساس مقررات انگلیس، دولت این کشور نمی‌تواند بانک‌های انگلیسی را مجبور به  کاری کند، هرچند این اختیار را دارد که بگوید چه کاری را نکنند.

شاهزاده "ترکی فیصل " کیست؟ + تصاویر

اقدام غیرطبیعی "شاهزاده فیصل" خشم و واکنش‌های عربی را برانگیخت.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات و شاهزاده های سعودی یک روش خاص در لفاظی ضد جمهوری اسلامی ایران دارند و اظهارات متفاوتی را مطرح می کنند و البته در تحولات منطقه هم تاکتیک های خاصی دارند.

"عاذل الجبیر" وزیر امور خارجه ، "شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز" و "ترکی فیصل"  آل سعود رئیس سابق و اسبق دستگاه اطلاعاتی  رژیم سعودی سه شخصیتی هستند که لفاظی های گسترده ای را در چند ماه اخیر ضد ایران داشته اند.

شاهزاده "ترکی فیصل"  رئیس سابق و اسبق دستگاه اطلاعاتی  رژیم سعودی ، یکی از شاهزاده های پادشاهی عربستان است که سناریو دوستی با اسرائیل را از مدت ها پیش کلید زده و آن را بین "ریاض-تل آویو" پیگیری می کند.
  ادامه مطلب ...

به گزارش صد خبر  ؛ امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)،

در هفدهمین یادواره، 11 شهید روستای "بالااحمد چاله پی"  شهرستان بابل، گفت: قرارگاه پدافند هوایی ارتش در حفاظت از میهن اسلامی در آمادگی کامل به سر می برد.
وی شرکت گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند را  از جلوه‌های عینی ظهور و بروز اراده مردمی دانست و تاکید کرد: با وجود سمپاشی‌های دشمنان ضد نظام جمهوری اسلامی ایران، این ملت با حضور گسترده خود در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی قدرت اراده خود را به رخ جهانیان می‌کشاند و همواره در مواقع حساس با هوشمندی خاص، نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند .

 


 امیر اسماعیلی به پروژه نفوذ دشمن اشاره کرد و بیان داشت: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم دشمنان این ملت با نفوذشان به انقلاب ما ضربه بزنند.

وی همچنین گفت: نباید اجازه دهیم دشمن وارد خاکریز ما شود و به حریم خصوصی ما نفود کند و با اهدای نرم افزارهای مجانی در پی کسب اطلاعات از ما باشد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مولود انقلاب اسلامی است و در حفاظت از میهن اسلامی مقتدرانه در آمادگی کامل به سر می‌برد.

امیر اسماعیلی به پیشینه صلح طلبی ملت ایران در طول تاریخ نیز اشاره کرد و افزود: ما به هیچ عنوان آغازگر هیچ جنگی نبوده ایم، اما خود را مشغول لبخند دشمن نمی‌کنیم و با قدرت از کشور دفاع خواهیم کرد.

در این مراسم یاد و خاطره 11 شهید سرافراز روستای بالا احمدچاله پی شهرستان بابل گرامی داشته شد.

این روستا از توابع بخش لاله آباد است و این بخش تاکنون 252 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

استان مازندران بیش از 10 هزار و 400 شهید داده است که از این تعداد یک هزار و 713 شهید متعلق به شهرستان 520 هزار نفری بابل است.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ادامه مطلب ...

ریاض باید خاورمیانه را با ایران تقسیم کند

رئیس جمهور آمریکا در ادعایی، اختلافات ایران و عربستان را عامل اصلی مشکلات خاورمیانه عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «جفری گلدبرگ،» خبرنگار نشریه آتلانتیک، با باراک اوباما مصاحبه مفصلی داشته که قرار است به صورت یک مقاله تحت عنوان دکترین اوباما در ماه آوریل (31 روز منتهی به 13 اردیبهشت) به چاپ برسد . موضوع این مصاحبه تصمیمات سخت و دشوار اوباما درباره نقش آمریکا در جهان بوده است.
گلدبرگ با انتشار مطلبی به تحلیل این مصاحبه پرداخت: اوباما هیچوقت مقابل عربستان سعودی چندان صبور نبوده است. او در نخستین تحلیل سیاست خارجی خود در سال 2002  در یک راهپیمایی ضد جنگ خطاب به بوش گفت که «آیا جنگ می خواهید؟ ابتدا مطمئن شوید که کشورهای به اصطلاح متحدمان در خاورمیانه- سعودی ها و مصری ها- سرکوب مردم خودشان را متوقف می کنند. 
ادامه مطلب ...

باز هم بد عهدی روسهای ...

مقام روس: اس-300 را 6 ماه دیگر به ایران تحویل می‌دهیم

مقام روس: اس-300 را 6 ماه دیگر به ایران تحویل می‌دهیم
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی چمزوف،» رئیس شرکت دولتی روستک روسیه، اعلام کرد نخستین محموله سامانه های دفاع هوایی «اس-300» در ماه اوت یا سپتامبر 2016 (حدود 6 ماه دیگر) به ایران ارسال خواهد شد. وی این اظهارات را در مصاحبه با نشریه وال استریت ژورنال بیان کرد.

انتهای پیام/

عربستان سعودی به بحران نیاز دارد

به نوشته فارین افرز در ماه های اخیر وضع عربستان در حوزه های مختلف آنچنان نابه سامان است که اغراق درباره مشکلات آن را دشوار می کند. 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت "فارین افرز" در گزارشی نوشت؛ عربستان سعودی در سال جاری با مشکلات نظامی و امنیتی بسیاری مواجه شده است. نخستین آن دخالت نظامی روسیه در منطقه است که این بار بدون مقاومت خاصی از سوی سایر کشورهای جهان صورت گرفته است. در گذشته آمریکا و انگلیس با ورود روسیه به خاورمیانه به مقابله با این کشور می پرداختند؛ اما اکنون عربستان خود ناچار شده به تنهایی در برابر قدرت نمایی روسیه بایستد. 
ادامه مطلب ...

برجام دسترسی بی سابقه اطلاعاتی برای ما ایجادکرد

گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در خصوص مسائل مربوط به انتخابات ایران و رابطه تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخن گفت.
جان کربی ابتدا در برابر سوال چندباره خبرنگار آسوشیتدپرس قرار گرفت که بر اساس روال دو هفته اخیر، واکنش آمریکا به نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ایران را جویا بود.
کربی پاسخ داد: «مهم است که در این خصوص ابتدا دولت ایران اظهار نظر کند و پس از آن، ما نظر خود را خواهیم گفت؛ ایران هنوز نظر رسمی در خصوص نتیجه انتخابات اعلام نکرده است.»

یکی از خبرنگاران به سخنگو یادآور شد که امروز «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در خصوص انتخابات سخن گفته؛ کربی سخنان انتخاباتی روحانی در جمع مردم یزد را اینگونه ارزیابی کرد: «می‌دانیم که روحانی در جمع مردم، سخنرانی کرده ولی دولت ایران هنوز بیانیه رسمی در خصوص نتایج انتخابات صادر نکرده است.»
خبرنگار آسوشیتدپرس سوال ایرانی دوم را هم پرسید و با ادعای اینکه در گزارش‌گیری‌های اخیر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، شفافیت سابق دیده نمی‌شود، علت را از سخنگو جویا شد.
جان کربی پاسخ داد: «در روش گزارش‌دهی از فعالیت‌های ایران تغییری ایجاد نشده، هنوز هم بازرسی‌های شدید و دسترسی بی‌سابقه به اطلاعات ایران برای ما موجود است.»

تفاوت جنگ حزب الله و کشورهای عربی با صهیونیست ها

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری روسی اسپوتنیک روز دوشنبه در گزارشی با بیان این که اعراب بیش از نیم قرن با اسرائیلی ها جنگیدند و در همه جنگ های خود مفتضحانه ترین شکست ها را خوردند و بخش های زیادی از سرزمین های خود را از دست دادند، نوشت: اما جنبش حزب الله لبنان توانست نه فقط اسرائیل را شکست دهد بلکه بخشی از سرزمین های کشور خود را پس بگیرد.

در گزارش امده است: علیرغم این که این پیروزی های حزب الله برای مردم لبنان ، مسلمانان و اعراب یک افتخار بزرگ به حساب می آید اما سران برخی کشورهای عربی به دلایلی از این جنبش کینه به دل گرفته و آن را تروریستی خواندند.

خبرگزاری اسپوتنیک افزود: سران ریاض و ائتلاف عربی با اینکه خود می دانند که این تصمیم در راستای اهداف اسرائیل است و قطعا مردمان کشورهای عربی با آنها مخالفت خواهند کرد اما چون دستشان رو شده و دیگر نمی توانند به رابطه پشت پرده خود با اسرائیل ادامه دهند تصمیم گرفتند، رو بازی کنند و دیگر ابایی از اینکه ملاقات های آنها با اسرائیلی ها در رسانه ها منتشر شود و یا اینکه از رابطه با اسرائیل صحبت کنند و یا اینکه از اسرائیل در مقابل جبهه مقاومت حمایت کنند ندارد چرا که می دانند به آخر خط رسیده اند و اینجا دیگر یا باید 'رومی رومی باشند یا زنگی زنگی.
در پایان گزارش گفته شد: اصل مشکل این کشورها جنبش حزب الله لبنان است چون وجود آن ستون های لرزان کاخ های شیشه ای زیادی را به لرزه در می آورد.