اهانت سردبیر العربیه به ایران/پشتیبانی از رژیم عقب افتاده سعودی

اخیرا سردبیر العربیه اهانتی گستاخانه به ایران داشت.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  توهین های مقامات و رسانه های  حاشیه خلیج  فارس به جمهوری اسلامی ایران به یک موضوع ادامه دار و سریالی تبدیل شده  است.
در دو هفته اخیر "حمد بن آل خلیفه" وزیر گوشتی جزیره بحرین و "عادل الجبیر" وزیر خارجه رژیم سعودی اهانت ها و اتهاماتی را ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اند و اخیرا هم سردبیر بخش انگلیسی  "العربیه" توهین هایی را به ایران روا داشته است.

***بازخوانی اظهارات سردبیر "العربیه"

"فیصل عباس" سردبیر عربستانی بخش انگلیسی شبکه العربیه در این یادداشت آورده است: توانایی ظریف در تحریف وقایع یک پدیده است و به خاطر چرخش‌های خبری و توجیهاتش باید به او جایزه اهدا شود. ظریف در سخنان خود در حالی که تلاش کرد برای آشتی با عربستان سعودی، تهران را "خرس عروسکی دوست داشتنی"  نشان دهد، ریاض را به همچون «گرگ بد بزرگ» به تصویر کشید.  نویسنده این یادداشت در ادامه با تمسخر سخنان ظریف در نشست داووس نوشت: من نسبت به این سخنان ظریف در جمع حضار و متنفذان جهانی شک دارم که کشورش اعتقادی راسخ به دیپلماسی به عنوان ابزاری برای حل و فصل درگیری داشته باشد.   
 

اهانت سردبیر العربیه به ایران/پشتیبانی از رژیم عقب افتاده سعودی

نویسنده سعودی برای توجیه سخنان خود از «نیروی قدس سپاه» به عنوان دلیل خلاف سخنان وزیر خارجه ایران یاد کرد. "فیصل عباس"، نویسنده این مطلب، در ادامه با جسارت هرچه تمام تر مدعی شد: اگر رژیم ایران به درستی همانند کبوتر صلح دوست است، پس باید عقب نشینی از سه جزیره متعلق به امارات متحده عربی (تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی) که هنوز در اشغال خود دارد را در نظر گرفته و از حمایت رژیم قاتل  "بشار اسد" رییس جمهور سوریه دست بکشد و همچنین به حمایت خود از شبه نظامیان  "حوثی"  که علیه حکومت مشروع یمن کودتا کردند پایان دهد.

 
نویسنده سعودی در بخشی دیگر از این یادداشت نوشت: ظریف تاکید کرد که حمله به سفارت عربستان را محکوم کرده و عاملان تحت تعقیب قرار خواهند گرفت اما جای تعجب ندارد که او چندان درباره چگونگی حمله صورت گرفته و امکان اجازه آن تعمق نکرده است؛ زیرا اگر حکومت ایران مایل نباشد حتی یک پشه نیز اجازه پرواز پیدا نخواهد کرد.   ظریف با ناراحتی به هزینه‌های افزون‌تر نظامی عربستان نسبت به ایران اشاره کرد اما نگفت که این امر نتیجه طبیعی دخالت ایران در امور منطقه است.


عربستان سعودی ترجیح می‌داده هزینه بیشتری را در مسیر توسعه خود صرف کند اما با موشک‌های حوثی‌ها از جنوب و لاف زدن‌های ایران درباره ایجاد یک امپراتوری و اشغال شهرهای عربی مواجه است، پس عربستان چه اقدامی دیگری را غیر از این می‌توانست انجام دهد؟  در خاتمه این یادداشت نویسنده العربیه مدعی شد که حاضران در اجلاس داووس دوست داشتند سعودی‌ها در این نشست حاضر بودند تا جواب داستان‌سرایی‌های ظریف را می‌دادند.   


نکته اول سخنان این مسئول رسانه ای سعودی اتهام ایران به اشغال جزایر سه گانه ایرانی است؛ این در حالی بوده که جمهوری الامی ایران به هیچ کشوری یا سرزمینی تجاوز نکرده که بخواهد از آن عقب نشینی کند.



**"جزایر سه گانه ایرانی"  جزئی از خاک جمهوری اسلامی است

مقامات کشورمان بارها اعلام کرده اند که  "جزایر سه گانه ایرانی"  جزئی از خاک جمهوری اسلامی ایران بوده و در حقیقت این جزیره کوچک بحرین است که از خاک کشورمان در سال 1972 جدا شده و لزوم بررسی یک اقدام جدی در جهت بازپس گیری جزیره بحرین ضروری به نظر می‌رسد.


جمهوری اسلامی ایران به هیچکدام از کشورهای عربی حمله نکرده و این در حالی است که زمانی که صدام حسین رئیس جمهور اسبق و معدوم عراق به ایران در سال 1980 حمله کرد؛ این رژیم سعودی بود که از همه ابزارها برای پشتیبانی از حزب بعث استفاده کرد.  


"صدام حسین" رئیس جمهور وقت عراق با پشتیبانی تجهیزاتی و مالی سعودی ها تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران انجام داد و ده ها هزار نفر در ایران به دلیل پشتیبانی های سعودی از "صدام" به شهادت رسیدند.



**رژیم سعودی از داعش، جبهه النصره و احرار الشام  حمایت می کند

نکته دوم سخنان سردبیر عربستانی بخش انگلیسی شبکه  "العربیه" به پشتیانی جمهوری اسلامی ایران از "بشار اسد" ارتباط داشت که در این زمینه می‌توان گفت رژیم سعودی از داعش، جبهه النصره و احرار الشام و ... حمایت می کند و بیش از دویست هزار نفر در سوریه بابت همین اقدامت پادشاهی عربستان و همپیمانانش کشته شده اند.


سوریه در پنج سال گذشته 600 میلیارد دلار خسارت دیده و این حجم  خسارت با واسطه  "شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" انجام شده و تروریست ها با پشتیبانی این مقام سعودی اقدامات تروریستی را انجام می‌دهند.


براساس برآوردهای سازمان ملل متحد، در 4 سال اخیر زیرساخت‌های سوریه حدود 600 میلیارد دلار خسارت دیده است. رقمی که اگر بخواهیم برآورد کنیم، تقریبا معادل یکسال بودجه دفاعی آمریکاست. در این ویرانی‌ها البته دو چهره از کشورهای ترکیه و عربستان سعودی نقش بسزایی دارند که یکی از آن ها بندر بن سلطان است.


سوال اینجاست آیا  "بشار اسد " رئیس جمهور سوریه جنایتکار است یا "جیش الاسلام" که مردان و زنان بیگناه را درقفس انجام می‌دهد؟ گروه تروریستی مذکور مستقیما توسط ترکیه و عربستان پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می‌شوند و سعودی ها از هیچ کمکی به این تروریست ها دریغ نمی‌کنند.


سایت Upi درباره سیاست و مشی دیپلماتیک بندر بن سلطان‌بن عبدالعزیز آل‌سعود درباره کشورهای منطقه اظهار داشت: او با تغییر روش، یک رویکرد جدید با اعمال سیاست‌های تهاجمی‌تر و چالشی‌تر در قبال "ایران" و "سوریه" در پیش گرفته است.



***مشکل سعودی  "بشار اسد"  است

"بندر بن سلطان "، طی اظهاراتی در مسکو تاکید کرده است که ما در صدد نابودی نظام سوریه حتی به قیمت نابودی این کشور هستیم. معاون وزیر خارجه روسیه هنگامی‎که از رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان در مورد ارتباط عربستان با "حافظ اسد"، پرسید او این رابطه را ممتاز توصیف کرد. بوگدانف"، در پاسخ به "بندر بن سلطان "، تصریح کرده که مشکل عربستان نظام سوریه نیست بلکه شخص "بشار اسد"، است.


"بندر بن سلطان" به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان تروریسم در جهان به دنبال حذف نقش محوری ایران و سوریه و جدا سازی اجزا ضد امپریالیسم در غرب آسیا است که تاکنون ناکام مانده است. عربستان سعودی و شخص بندر بن سلطان تاکنون با صرف هزینه‌های سنگین نتوانستند پیروز میدان باشند بلکه با تمام توان شکست را در میدان نبرد برای خود خریداری کردند.


سعودی ها مدعی هستند که  "انصار الله" کودتا کرده؛ آیا عربستان قصد کودتا در یمن دارد یا انصار الله که قصد دفاع از ملت مظلوم یمن را دارند و به نظر می‌رسد روزنامه نگار سعودی کمی بیشتر بیندیشد و تحولات منطقه را با دقت بیشتری دنبال کند. 


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/   
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.