عکس/ تیتر یک کیهان درباره افتضاح دیپلماتیک در هلند

در سایه سکوت و انفعال و وادادگی سفارت ایران در لاهه و وزارت امور خارجه کشورمان، طرف هلندی در کمال آرامش، دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرد.

امید ابراهیمی از استقلال جدا شد

امید ابراهیمی از استقلال جدا شد

 امید ابراهیمى هافبک فصل گذشته تیم فوتبال استقلال به طور قطعى از جمع آبى پوشان جدا شد.

ابراهیمى پس از جدایى از استقلال با تیم الاهلى قطر به توافق رسید.

این بازیکن امروز با حضور در تست پزشکى قرارداد خود را به طور رسمى با این تیم قطرى امضا خواهد کرد.

قرارداد ابراهیمى براى یک فصل با الاهلى قطر حدود یک میلیون دلار است.

پیش از این نیز امید نورافکن، ارشیا بابازاده و بهنام برزای از استقلال جدا شده بودند.

انتقال تروریست ها به شمال سوریه به تاخیر افتاد

انتقال تروریست ها به شمال سوریه به تاخیر افتاد

نهاد دیدبان حقوق بشر امروز دوشنبه 18 تیرماه سوریه اعلام کرد که انتقال تروریست ها از استان درعا در جنوب این کشور به شمال سوریه به تاخیر افتاده است.

 این نهاد وابسته به مخالفان سوری امروز در جدیدترین گزارش خود افزود که بر اساس توافق طرف روسی و نمایندگان تروریست ها قرار بود افراد مسلحی که حاضر نیستند به روند آشتی ملی بپیوندند و در مناطق زندگی خود بمانند به استان های حلب و ادلب منتقل شوند.

هنوز دلیل به تاخیر افتادن اجرای این توافق اعلام نشده است. 

ادامه مطلب

تحلیلگران صهیونیست: جنگ علیه غزه بی‌فایده است/ نمی‌توان حماس را خلع سلاح کرد

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست با اذعان به اینکه نمی‌توان جنبش حماس را خلع سلاح کرد، گفتند که هرگونه جنگ جدیدی علیه نوار غزه فایده‌ای نخواهد داشت.

تحلیلگران صهیونیست: جنگ علیه غزه بی‌فایده است/ نمی‌توان حماس را خلع سلاح کرد

 "امیر اورن" کارشناس نظامی رژیم اسرائیل در سایت صهیونیستی "والا" خلاصه‌ای از آخرین مطالعات نظامی این رژیم درخصوص آخرین جنگ علیه غزه را در چهارمین سالگرد آن و آینده تحولات نظامی آینده در غزه را ارایه کرد.

به نوشته سایت عربی 21، در این مطالعات که ژنرال «سامی ترجمان» فرمانده سابق فرماندهی منطقه جنوب در ارتش رژیم صهیونیستی تهیه کرده، آمده است: هرگونه جنگ جدید احتمالی اسرائیل علیه نوار غزه بی فایده خواهد بود..زیرا علاوه بر تلفات انسانی قابل پیش بینی، هرگونه اشغال نوار غزه، اسرائیل را ملزم به کنترل بر دو میلیون نفر خواهد کرد".

اندیشکده خاوردور واشنگتن این مطالعات را منتشر کرده و درخصوص "هرگونه دور جدید رویارویی نظامی با حماس در غزه هشدار داده و بر لزوم دنبال کردن سیاست انعطاف پذیرتری در قبال این منطقه" تاکید کرده است.

این تحقیقات "خلع سلاح حماس را امری غیرواقعی" توصیف کرده و پیشنهاد اختلاف افکنی در بین فلسطینی ها را داده و آورده است: "به جای شرط خلع سلاح حماس که در حال حاضر به هدفی غیرواقعی تبدیل شده است، لازم است که از وضعیت اقتصادی فلسطینی ها در نوار غزه حمایت شود تا آن را علیه حماس که کنترل غزه را در دست دارد، به تصویر کشید".

الزامات FATF را بدون تصویب مجلس در کشور به اجرا گذاشته‌‌‌اند

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: متاسفانه در حالی که هنوز الزاماتFATF به تصویب مجلس نرسیده اطلاعات کشور را در اختیار این گروه و در واقع در اختیار آمریکا می‌گذارند.

الزامات FATF را بدون تصویب مجلس در کشور به اجرا گذاشته‌‌‌اند

 به نقل از خانه ملت، محمد دهقان در خصوص وضعیت اقتصادی کنونی و راهکارهایی که باید در این شرایط پیش گرفت، اظهار داشت: در این جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها برای از بین بُردن اقتدار جمهوری اسلامی ایران و سلطه پیدا کردن بر کشور با همه توان به جنگ اقتصادی با ایران آمده‌اند، آن‌ها قرارگاه فرماندهی تشکیل داده و صدها مقاله و کتاب برای اعمال فشار بر ایران از طریق تحریم تهیه‌ کرده‌اند ‌و خود آن‌ها نیز این وضعیت را جنگ اقتصادی علیه ایران نام نهاده‌اند.

نائب رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من در این جنگ اقتصادی، معقتد به حداکثر شفافیت در داخل و حداکثر پنهان کاری در خارج هستم، بیان کرد: اینکه درشرایط چالش اقتصادی مسئولین قرارداد‌هایی را امضا کنند وبه کنوانسیون‌هایی ملحق شوند که براساس آنها به صورت برخط تمام اطلاعات اقتصادی وتبادلات مالی ما در اختیار بیگانگان قرارگیرد عاقلانه نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی آقایان، در حالی که هنوز الزاماتFATFبه تصویب مجلس نرسیده اطلاعات کشور رادر اختیار این گروه ودر واقع در اختیار آمریکا می گذارند، افزود: اخبار واصله نشان می‌دهد که الزامات FATF در کشور در حال اجرا است.

خروج سه میلیون و ۵۰۰ هزار سکه از کشور

خروج سه میلیون و ۵۰۰ هزار سکه از کشور

 جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی افزود: در ۲ ماه گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار سکه از کشور جمع آوری شده و به سلیمانیهعراق ارسال شد.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها برای جنگ اقتصادی علیه ایران در سلیمانیه عراققرارگاه زدند، گفت: سعودی‌ها ۱۳ نفر را مامور کردند که در بازار تهران هر چهسکه و دلار آوردند، خریداری کنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این افراد ماموریت داشتند که هر چه سکه و دلار در بازار تهران بوده را حتی ۲۰ درصد بالاتر از قیمت هم خریداری کنند، افزود: سپاه سه نفر از این افراد را دستگیر کرد.

کریمی قدوسی اضافه کرد: مردم از مسئولین می‌خواهند که این افراد محاکمه و مجازات شوند.

وی خطاب به مسئولین گفت: این افراد را اعدام کنید.

گزارش از باشگاه خبرنگاران جوان؛

راز حضور گارد ریاست‌جمهوری سوریه در جنوب چیست؟

کارشناسان ذی‌ربط در پرونده سوریه حضور و استقرار یگان‌های زرهی وابسته به گارد ریاست‌جمهوری روسیه در جبهه جنوبی نبرد را پیامی به طرف‌های مختلف از جمله اسرائیل، ارزیابی کرده‌اند. 

راز حضور گارد ریاست‌جمهوری سوریه در جنوب چیست؟

به نقل از رای‌الیوم، کارشناسان ذی‌ربط در پرونده سوریه ارزیابی کردند حجم نیروی نظامی سوریه، که اخیرا در مناطق جنوبی کشور برای بازپس‌گیری روستاها و شهرک‌های از اشغال معارضان استخدام شدند، برای نبرد میدانی بسیار بیشتر از نیاز بوده است.

این کارشناسان خاطرنشان کردند، ظهور فرماندهان و یگان‌های نظامی زرهی واحد ضربت لشکر چهارم گارد ریاست‌جمهوری سوریه دارای پیامی سیاسی و نه نظامی بوده است.

 این کارشناسان در ادامه تأکید کردند، حجم، ماهیت و ترکیب نیروهای مستقر در جنوب، بیش از الزامات میدان بوده است و دلیل آن نیز ارسال پیامی به برخی طرف‌ها از جمله اسرائیل است مبتنی بر این‌که ارتش سوریه و همپیمانانش با آمادگی و عِده و عُده بیشتر در منطقه جنوب مستقر هستند لذا، اسرائیل به فکر بهره‌برداری از وضعیت یا پیشروی یا سوء‌استفاده از اطلاعات نباشد.

انتهای پیام/