مدارس تهران چهارشنبه تعطیل می‌شود

مدارس تهران چهارشنبه تعطیل می‌شود

حسین کریمی معاون عمرانی استاندار تهران   در رابطه با تعطیلی مدارس شهر تهران در روز چهارشنبه اظهار کرد: متاسفانه به علت تداوم آلودگی هوا مانند چند روز گذشته هوای استان تهران در شرایط ناسالم قرار دارد، به همین علت همه مقاطع تحصیلی استان تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: مصوبات استانداری مانند روزهای گذشته خواهد بود و مدارس تهران جز شهرستان‌های پردیس، دماوند و فیروزکوه تعطیل است و همچنین برگزاری تمامی مسابقات ورزشی در فضای باز ممنوع اعلام شد.

کریمی گفت: فعالیت تمام کارخانه‌های بتن، شن و ماسه و واحد‌های صنعتی و آلاینده فردا نیز متوقف شد.


خنجر آل خلیفه بر پشت فلسطین

برخی رژیم‌های عربی بی توجه به حمایت‌های جهانی از فلسطین در پی عادی سازی روابط با اشغالگران قدس هستند.

ب  برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به موضوع اقدام برخی رژیم‌های عربی برای عادی سازی روابط خود با اشغالگران قدس پرداخته است. این در حالی است که دیشب ۱۴ عضو شورای امنیت ملی سازمان ملل برای تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از قدس تلاش کردند.


چرا عربستان مهمترین بازنده تصمیم جدید ترامپ است؟

ترامپ و سلمان









افکار عمومی جهان اسلام به عنوان یک بازیگر جدید وارد میدان شده در حالی که تحولات اخیر، عربستان و اسرائیل را در یک جبهه و روبروی ملل عرب قرار داده است.

 مقامات سعودی به ترامپ اطمینان داده‌اند که در صورت تغییر محل سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس، اجازه نخواهند داد تظاهرات و اعتراض‌ها در منطقه به جایی برسد و به زودی سر و ته آن را هم می‌آورند، غافل از اینکه مهمترین بازنده تصمیم متهورانه ترامپ در شرایط کنونی، ریاض خواهد بود.


ناوگان بالگردی افغانستان؛

بالگرد افغانی

 ، یکی از جملات کلیدی و مهمی که رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا در سالجاری بیان کردند، عبارت "برخی میگویند چالش هزینه دارد؛ بله، اما سازش هم هزینه دارد"، است که با نگاهی به اتفاقات و رخدادهای منطقه، مصادیق آن روز به روز بیشتر مشخص می شود. یکی از جدیدترین مصادیق جالب و تاسف انگیز این موضوع را می توان در نحوه برخورد دولت و ارتش آمریکا با نیروهای مسلح کشوری گرفتار و مملو از مشکل افغانستان دانست.

دشمنان امروز جنگ نرم را آغاز کرده‌اند تا بر ذهن جونان تسلط پیدا کنند

عمل به قرآن تنها راه مقابله با اقدامات دشمن است/ دشمنان امروز جنگ نرم را آغاز کرده‌اند تا بر ذهن جونان تسلط پیدا کنند

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین اختتامیه سی‌وهفتمین دروه مسابقات قرآنی آجا که صبح امروز دوشنبه بیست‌وهفتم آذر در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: از ۲۲ بهمن ۵۷ که انقلاب پیروز شد دشمن علیه کشور ما اقدام کرده، چرا که مسیر نظام اسلامی خلاف مسیر آنها است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به این موضوع که ما با استکبار جهانی هیچ وجه مشترکی نداریم، ادامه داد: استکبار به دنبال سلطه است و ما به دنبال راه خدا هستیم؛ از سوی دیگر چون منافع دشمنان با پیروزی انقلاب در ایران از بین رفت دشمنی را برای شکست انقلاب آغاز کردند.

ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد


ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض، گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.

وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.

حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.


افشای جزئیات جدیدی از تبانی آمریکا با داعش در سوریه

افشای جزئیات جدیدی از تبانی آمریکا با داعش در سوریه

 ، یک مقام سابق نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه در گفتگو با رویترز فاش کرد که پیش از آزادی رقه در سوریه، هزاران تروریست داعشی در یک معامله محرمانه با آمریکا به سلامت از این شهر خارج شدند.

'طلال سیلو' که پس از آزادی رقه به دلیل ترکمن بودن از نیروهای دموکراتیک سوریه (از گروههای معارض سوری و تحت حمایت آمریکا) جدا شد و به ترکیه رفت، تعداد تروریست‌های تخلیه شده را ۴۵۰۰ نفر اعلام کرد. این در حالیست که برخی منابع غیررسمی پیش از این، تعداد داعشی های فراری داده شده از رقه را کمتر از ۳۰۰ نفر برآورد کرده بودند.

ادامه مطلب

بازگشت پیکر پاک ۵۵ شهید دفاع مقدس به کشور

 پیکر گلگون کفن ۵۵ شهید ایران دوران دفاع مقدس که روزهای اخیر در خاک کشور عراق تفحص شده اند، صبح امروز از طریق مرز شلمچه تحویل مقامات کشورمان شد.

آئین ورود این شهدا با حضور گسترده جوانان، بسیجیان، خانواده معزز شهدا واقشار مختلف مردم خرمشهر و دیگر شهرهای استان خوزستان برگزار شد.


سردار سید محمد باقرزاده مسؤول کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم حضور پیدا کرد.

همچنین مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدا ساعت۲۰ امروز در معراج شهدای اهواز (پادگان شهید محمودوند) واقع در اهواز سه‌راهی خرمشهر برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان و مداحی حجت الاسلام سعید شحیطاط همراه خواهد بود. 


وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

اتونشر/// وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/ دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی   درباره وضعیت بودجه دفاعی و امنیتی کشور در سال ۹۷ گفت: وضعیت بودجه دفاعی در لایحه بودجه سال ۹۷ مناسب نیست، در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش می‌کنیم نواقص آن جبران شود  و بودجه بخش دفاعی کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در برنامه ششم توسعه تصویب کرد که سالانه پنج درصد از بودجه عمومی کشور باید به بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند، ادامه داد: مجلس قانون بی‌جهت و بدون فلسفه تصویب نمی‌کند، ما حرفی ورای  قانون نمی‌زنیم و از دولت انتظار داریم به تکالیف قانونی‌اش عمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: متأسفانه بودجه‌ای که دولت برای بخش دفاعی کشور در نظر گرفته است با میزانی که در برنامه ششم توسعه تصویب شده، فاصله چند ده هزار میلیاردی دارد.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نسبت به بودجه دفاعی کشور دغدغه دارد، اظهار کرد: امنیت اولویت اول ماست چرا که به صورت علنی از سوی دشمنان تهدید می‌شویم و باید در حوزه دفاعی کاملا آماده باشیم.

وی افزود: کسانی که در مرز‌های کشور از امنیت‌مان دفاع می‌کنند و شبانه روز  با گروه‌های تروریستی و خرابکار در حال مبارزه هستند، نباید دغدغه معیشت خانواده‌هایشان را داشته باشند لذا با توجه به این مسائل، بودجه دفاعی کشور باید افزایش یابد.


هسته‌ای شدن عربستان؛ رویای بی‌تعبیر آل سعود

 برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که دولت دونالد ترامپ برخلاف سیاست چند دهه گذشته آمریکا در حال گفتگو برای ارزیابی امکان انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان است؛ اقدامی که می‌توان آن را آغازی بر عدم تعادل در  سیستم بازدارندگی منطقه خاورمیانه دانست.

هسته‌ای شدن عربستان رویای بی‌تعبیر است

مجموع دریافتی نمایندگان مجلس چقدر است؟

جمع تمامی دریافت‌های نمایندگان مجلس به ۲۰ میلیون می‌رسد

محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا  در واکنش به ادعای برخی سایت‌ها و رسانه‌ها مبنی بر اینکه نمایندگان در ماه 32 میلیون تومان دریافتی از مجلس دارند، گفت: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم.

وی تصریح کرد: نمایندگان پیش از این حدود ۴ میلیون تومان ماهانه حقوق دریافت می‌کردند که اکنون با مقداری افزایش به بالای ۶ میلیون تومان رسیده است.

ادامه مطلب


آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است

روزنامه ترکیه‌ای: آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است

  یک روزنامه ترکیه‌ای در گزارشی مدعی شد آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است.

بر اساس ادعای این روزنامه، سرکرده  گروه وهابی داعش دستگیر شده  است و آمریکایی‌ها بغدادی را از عراق به سوریه انتقال داده‌اند. بغدادی اکنون در یک پایگاه آمریکایی در استان حسکه در شمال شرق سوریه به سر می‌برد. 

سرکرده گروه تکفیری داعش پس از آنکه از طریق منطقه القائم وارد سوریه شد به پایگاه رمیلان حسکه انتقال یافته است.

ینی شفق همچنین نوشت: آمریکا از نیرو‌های گروه داعش ارتشی جدید تشکیل می‌دهد. این کشور شمال سوریه را به پایگاه جدید آموزش سازمان‌های تروریستی بین المللی تبدیل کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع روسیه به دست آورده است، ۷۵۰ تروریست، که ۴۰۰ تن از آنان از عناصر داعش هستند، در حسکه آموزش می‌بینند.

مقامات سعودی میلیاردر فلسطینی را آزاد کردند

مقامات سعودی میلیاردر فلسطینی را آزاد کردند

  به نقل از رویترز، «صبیح المصری» بانفوذترین سرمایه دار در اردن و میلیاردر فلسطینی، که از سوی مقامات  عربستان سعودی بازداشت شده بود، به منزل خود در ریاض بازگشت و به زودی اجازه خروج از کشور را دریافت می‌کند.

بازداشت المصری که پس از بازجویی و بازداشت تعداد زیادی از نخبگان ثروتمند سعودی انجام شد محافل تجاری اردن و فلسطین را به شدت شوکه کرد. این مرد ثروتمند در اردن و مناطق فلسطینی سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده است.

این شهروند سعودی که ریشه فلسطینی دارد رئیس بانک «عرب» واقع در شهر امان در اردن نیز هست. این بانک یکی از بزرگترین موسسات مالی خاورمیانه است. او سه‌شنبه گذشته پیش از اینکه جلسات شرکت‌های تحت مالکیتش را ترک کند، بازداشت شد.


هیچ اتفاق نظری میان اعضای ۱+۵ درباره ایران وجود ندارد


  پایگاه اینترنتی آمریکایی هافینگتن پست  در تحلیلی نوشت: در هفته‌ای که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سخنان سنجیده‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران بیان کردند، توصیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از این توافق به عنوان «توافق بد» برای جامعه جهانی معنایی ندارد جز این که وی برای درک چگونگی حصول این توافق و محتویات آن هیچ تلاشی نکرده است. سیاست وی بر مبنای خروج از این توافق و امضای یک توافق بهتر است؛ اما هیچ حرفی درباره این که یک توافق جدید چگونه حاصل خواهد شد، به میان نیاورده است.

این مسئله موجب شد تا اتحادیه اروپا از فرصت استفاده کند. اتحادیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای کاملا متحد است. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تعهد الزام‌آور و نقطه آغازی برای همه طرف‌ها است تا از آن نقطه پرداختن به مسائل مهم دیگر را آغاز کنند.

هافینگتن‌پست در تحلیلی با اشاره به اقدامات ضدایرانی آمریکا نوشت میان واشنگتن و اروپایی‌ها درباره نحوه برخورد با تهران هیچ اتفاق نظری وجود ندارد.

کاریکاتور/ شروط بن‌سلمان برای آزادی شاهزاده‌‌ها

گمانه‌زنی‌ها حاکی‌ست که ولیعهد سعودی شاهزاده‌های بازداشت‌شده را مشروط و با محدودیت‌هایی آزاد می‌کند و بعد از نشستن بر تخت پادشاهی در اواخر ماه آینده یا اوایل سال جاری، آنها را در اقامت اجباری قرار می‌دهد. همین امر هرگونه مخالف در میان خاندان سلطنتی را علیه بن‌سلمان از میان برمی‌دارد.

کاریکاتور/ شروط بن‌سلمان برای آزادی شاهزاده‌‌ها