آغاز رزمایش نیروی زمینی ارتش با نام محمد رسول‌الله(ص) ۳

رزمایش محمد رسول‌الله 3 نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور و در مساحت 60 کیلومتری با جابجایی سریع یگان‌ها و گسترش تاکتیکی آنها به منطقه از دیروز آغاز و تا امروز ادامه دارد. رزمایش محمد رسول‌الله 3 با رویکرد امنیتی دفاعی و جهت ارتقاء رزمی و کسب آمادگی‌های دفاعی و بازدارندگی با هدایت، نظارت و طرح‌ریزی قرارگاه عملیاتی شمال شرق نزاجا اجرا و به صورت دو طرفه و کنترل شده و با استفاده از تجهیزات و سلاح‌های بومی که توسط مهندسین توانمند سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی، ساخت و تولید شده است به صورت کاملاً واقعی در منطقه شمال شرق کشور برگزار می‌شود.
در این رزمایش یگان‌های تیپ 177 پیاده، تیپ 38 زرهی تربت جام، یگان‌های توپخانه، جنگال، عملیات روانی، پهپاد با پشتیبانی آتش سنگین جنگنده‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز، عملیات پدافند در سطح را انجام می‌دهند. همچنین عملیات هلی‌برن و ضد هلی‌برن، تخلیه مجروح و اسلینگ توسط بالگردهای هوانیروز و اجرای عملیات جنگ‌های نوین توسط یگان جنگال نوین تیپ 177 انجام شد. دیروز در مرحله اصلی رزمایش و همزمان با اجرای آتش سنگین توپخانه، یگان‌های زرهی و پیاده به صورت ترکیبی با شلیک آتش پرحجم هوایی و زمینی بر روی مواضع دشمن فرضی عملیات پدافند در سطح را با موفقیت به اجرا گذاشتند.
سرهنگ مهدی جلالی‌نیک سخنگوی رزمایش محمد رسول الله 3 گفت: رزمایش محمد رسول الله با محوریت تیپ 177 تربت حیدریه، قرارگاه ظفر، قرارگاه ولایت نزاجا با رویکرد دفاعی امنیتی برای دومین بار در سطح نیروهای مسلح در حال اجراست که بخش دفاعی آن در مقابل نیروهای فرامنطقه‌ای و ناهمتراز و امنیتی آن در مقابل نیروهای تکفیری است.  این رزمایش با حداکثر آتش توپخانه هوانیروز، پشتیبانی هوایی و سلاح‌های ضد زره در مساحت تقریبی 60 کیلومتر اجرا می‌شود.
وی درباره رونمایی از تسلیحات جدید در این رزمایش گفت: شاهر خشاب دار، باهر، طاهر کامپوزیتی 107 یک بار مصرف، هواپیمای بدون سرنشین دست پرتاب (فریاد) و گلوله‌های ضد بالگرد در حاشیه این رزمایش رونمایی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران در منطقه رزمایش محمدرسول الله 3 با بیان این مطلب که مرحله اول این رزمایش با قدرت، قوت و استحکام انجام شد، افزود: تلاش ما این بود که تجربیات را به نسل جوان منتقل و سلاح‌هایی که در اختیار داشتیم را ارزیابی کنیم و نیروهای ما نشان دادند که قابلیت‌شان برای حضور در عرصه ناهمتراز بسیار بالاست است.
وی با اشاره به پشتیبانی‌های الکترونیکی، جنگ الکترونیکی، پشتیبانی بالگردی، سلاح‌ها و تجهیزاتی که صنعت دفاعی تولید کرده است، افزود: نیروهای قرارگاه شمال شرق با پشتیبانی هوانیروز توانستند تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی که آموزش داده بودیم و در مدارس نظامی تدوین شده بود را در حد بسیار قابل قبولی به نمایش بگذارند.
همچنین امیر رضا آذریان فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه (ع) خراسان گفت: یکی از اهداف برگزاری این رزمایش تمرین نحوه و روش‌های مقابله با اقدامات احتمالی گروهک‌های تروریستی در مرزهای کشور است. این رزمایش در منطقه عمومی تربت جام برگزار می‌شود و پیام آن به دوستان ما صلح، دوستی و ثبات در منطقه و به دشمنان نیز اقتدار و آمادگی به‌روز نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
آذریان به موفقیت آمیز بودن شلیک موشک تاو از بالگرد کبری در مرحله دیروز رزمایش که به خوبی هدف تعیین شده را مورد اصابت قرار داد اشاره کرد و گفت: در این رزمایش عملیات آتش نیز توسط جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش برقرار خواهد شد و به‌تبع آن نیز عملیات هلی‌برن و ضدهلی‌برن انجام می‌شود.
گفتنی است همزمان با اجرای عملیات‌های رزمی، عملیات‌های مردم‌یاری و اعزام اکیپ‌های سیار پزشکی و مددکاری با حضور کادر پزشکی مجرب و متعهد نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی رزمایش انجام شد.
همچنین امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ علی آراسته معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش و سرتیپ دوم زرین کمر رئیس بازرسی ارتش با حضور در قرارگاه عملیاتی لشکر84 از یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان لرستان بازدید کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.